عمل ترمیمی بینی

عمل زیبایی بینی,جراحی زیبایی بینی,بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,عمل ترمیمی بینی

عمل ترمیمی بینی

عمل زیبایی بینی,جراحی زیبایی بینی,بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,عمل ترمیمی بینی

عمل زیبایی بینی,جراحی زیبایی بینی,بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,عمل ترمیمی بینی

  • ۰
  • ۰

بینی گوشتی و بینی استخوانی 


ابتدا خصوصیات عمده بینی نوک پهن را ذکر می شود تا تصور واقعی تری نسبت به آن پیدا نمایید
1. پوست این نوع بینی ها در قسمت پایین چرب و ضخیم استت و به درجاتی جوش داربوده و نا صاف است.
2. اشکال ظاهری بینی عمدتا در نوک بینی متمرکز است.
3. غضروف های نوک بینی وقسمت تحتانی آن بسیار ضعیف است اگر چه اندازه آن الزاما کوچک نیست.
4. پهنای نوک بینی از ۸ یا۱۰ میلی متر بیشتر است به شکلی که برجسته ترین نقاط به جای سر بینی در کناره های بینی قرار دارد. و پره ها ی بینی عموما پهن هستند.
5. اگر در حالیکه سر به عقب برگشته از پایین به بینی نگاه کنید در حالت ایده آل سر بینی با پره های آن تشکیل یک مثلث میدهد. اما بینی ها ی گوشتی به جای مثلث، مربع ،ذوزنقه یا شکلی مشابه دایره ناکامل ایجاد می شود.به عبارت دیگر سر بینی از نظر زیبایی شکل خوشایندی ندارد.
6. اگر چه این نوع بینی ها قوز ندارند ولی قوزعامل تعیین کننده نیست .
7. در بسیاری از بیماران که به نظر می آید بینی نوک پهن دارند در واقع بزرگی غضروف های بینی سبب این ظاهر شده و این مهم با معاینه بیمار مشخص می شود.(گوشتی نیست) .

در مقایسه و البته درمقابل آن،نوع دیگر بینی که به بینی استخوانی معروف شده تعریف و مشخص میشود. به را حتی میتوان نتیجه گیری کرد که انواع بینی ها در میان این طیف وسیع قرار دارند.

اصلاح بینی های گوشتی با جراحی زیبایی بینی به خوبی امکان پذیر است و اگر اصولی و با استفاده از تکنیک های جدید انجام شود نتیجه مطلوب داشته و به اصطلاح با برگشت همراه نخواهد بود.اصول اصلاح در این بینی ها تا حدودی با بینی هایی که اشکالشان فقط برجستگی استخوانی واضح است متفاوت می باشد و توجه نکردن به این تفاوت هاست که سبب می شودد رضایتمندی بعد از عمل زیبایی بینی تحت تاثیر قرار گیرد..

.هدف از جراحی در بینی نوک پهن فرم دادن به بینی در راستای متناسب شدن آن با سایر اجزاءصورت است نه صرفا کوچک کردن آن! اقداماتی که فقط با هدف کوچک شدن بینی انجام می شوند علاوه بر مشکلات تنفسی ،از نظر ظاهری نیز در درازمدت شکل مطلوب نخواهند بود. با توجه به اینکه حمایت اسکلتی بینی نوک پهن ضعیف است ،جهت شکل دادن به بینی و خوش فرم کردن آن ابتدا سایز بینی متعادل میشود و غضروفهایی که وضعیت مناسب ندارند جابجا می گردند، سپس قسمت های ضعیف اسکلت توسط پیوندهای غضروفی تقویت می شود. ضخیم بودن پوست یک فاکتور محدود کننده است .پوست ضخیم خاصیت ارتجاعی(الاستیسیته) کمتری داشته و قابلیت خواب وچسبیدن کامل به اسکلت کوچک شده زیر خود را ندارد ،در نتیجه بینی های کوچک شده در برخی مناطق بخصوص ناحیه بالای سر بینی برجستگی پیدا می کند و سبب می شود علیرغم عمل زیبایی بینی، سر بینی همچنان پهن و بدون فرم جلوه کند.(فرم دادن لباس با یک پارچه نازک یا ضخیم متفاوت است ) .

شناخت خصوصیات پوست و پیش بینی عکس العمل پوست ضخیم و چرب در هر فرد که مختص خود اوست اهمیت تجربه ومهارت جراح را در کسب نتیجه مطلوب در جراحی بینی نوک پهن را نشان می دهد.

نکته دیگر در جراحی بینی نوک پهن این است که تورم بعد از عمل در این بینی ها طولانی تر است.به عبارت دیگر بیش از یکسال برای فرم گرفتن بینی بعد از عمل زیبایی بینی زمان لازم است.البته جهت کمک به تسریع در برطرف شدن تورم اقداماتی متفاوت از جمله تزریق دارودر موضع تورم با صلاحدید جراح موثر است.

نکته آخر اینکه دستگاه های کوچک کننده بینی هیچ نقشی در تقویت غضروفهای ضعیف و تغییر وضعیت آنها ندارند.در نتیجه توصیه به استفاده از آنها به عنوان جایگزین عمل زیبایی بینی نمی شود .عرضه این ابزارها صرفاانگیزه تجاری دارد . بنابراین هوشیار باشید!

بینی استخوانی:هر چه از این خصوصیات فاصله داشته باشیم یعنی پوست بینی نازکتر باشد کمتر چرب وجوشدار وناصاف باشد و همچنین غضروف ها بزرگتر و با استحکام بیشتر باشد،بینی در میان طیف بینی استخوانی تقسیم بندی میشود.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی