عمل ترمیمی بینی

عمل زیبایی بینی,جراحی زیبایی بینی,بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,عمل ترمیمی بینی

عمل ترمیمی بینی

عمل زیبایی بینی,جراحی زیبایی بینی,بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,عمل ترمیمی بینی

عمل زیبایی بینی,جراحی زیبایی بینی,بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,عمل ترمیمی بینی

  • ۰
  • ۰

بعضی از مشکلات رایج در ناحیه بینی

بعضی از مشکلات رایج که امکان درمان آنها از طریق عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) وجود دارد به شرح زیر هستند:

  •  بینی استخوانی و قوز بینی
  •  گرفتگی بینی
  •  انحراف بینی
  •  ظاهر غیر عادی بینی
  •  بینی‌های بسیار بزرگ
  •  بینی‌های بسیار کوچک
  •  بینی نوک پهن
  •  نارسایی‌های معمول بینی
  •  پولیپ بینی
  •  شکستگی بینی

جلسه مشاوره عمل زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) یکی از پیچیده‌ترین و سفارشی‌ترین روش‌های درمانی است که انجام آن نیازمند استفاده از خدمات یک جراح پلاستیک با تجربه مثل دکتر سرمست است. به این ترتیب برای این عمل زیبایی بینی لازم است در ابتدا یک جلسه مشاوره با پزشک برگزار شود تا به این ترتیب شرایط بیمار بررسی شده و نتایج درمانی مورد انتظار وی مشخص گردد.. بدیهی است به خاطر سفارشی بودن رینوپلاستی، ایجاد ارتباط موثر بیمار با پزشک یکی از مهم ترین اجزای فرآیند درمان در این حالت می‌باشد. به این ترتیب جلسه مشاوره به شما و پزشکک معالج کمک می‌کند از ایجاد درک مشترک درباره نتایج عمل زیبایی بینی خود مطمئن شوید.
در طول جلسه مشاوره، از بیمار خواسته می‌شود درباره اهداف درمانی خود صحبت کند و وضعیت بینی فرد بطور دقیق بررسی می‌گردد. علاوه بر این لازم است مناسب بودن این روش درمانی برای بیمار مشخص شده و فرصت لازم به بیمار جهت پرسیدن سوالات احتمالی داده شود. به این ترتیب به شما توصیه می‌شود از زمان جلسه مشاوره خود به صورت هوشمندانه استفاده کنید، زیرا جلسه مشاوره یک فرصت با ارزش برای آشنایی با پزشک معالج و برنامه درمانی وی می‌باشد.

افراد مناسب برای استفاده از عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)

هر چند این عمل زیبایی بینی محدودیت سنی ندارد، در اکثر موارد از جراحی زیبایی بینی(رینوپلاستی) در بین افراد جوان استفاده می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت اکثر افرادی که از این روش درمانی استفاده می‌کنند، برای سال‌های طولانی از ظاهر بینی خود ناراضی بوده‌اند و به این ترتیب سعی می‌کنند مشکل خود را در اولین فرصت ممکن رفع کنند. افراد مناسب برای اینن عمل زیبایی بینی افراد بزرگسال سالم و غیر سیگاری با اهداف درمان زیبایی یا ساختاری برای بینی هستند. این افراد می‌بایست انتظارات واقع بینانه درباره نتایج این عمل جراحی داشته و بهه دقت توصیه‌های قبل و بعد از عمل زیبایی بینی را رعایت کنند.

جراحی زیبایی بینی

به خاطر پیچیده و سفارشی بودن عمل زیبایی بینی، هیچگاه این عمل جراحی دو بار به صورت مشابه انجام نمی‌شود. به این ترتیب جراحان از یک رویکرد هنرمندانه برای جراحی استفاده کرده و از تکنیک‌های متعدد و گوناگون برای دستیابی به اهداف درمانی مورد نظر استفاده می‌کنند. عمل زیبایی بینی معمولاً تحت بی هوشی عمومی انجام می‌شود و تکمیل آن به چند ساعتت  زمان نیاز دارد. شکاف‌های ایجاد شده در نواحی تحت درمان در این حالت بسیار کوچک هستند و احتمالاً در ناحیه خارجی بین

سوراخ‌های بینی یا داخل سوراخ‌های بینی ایجاد می‌شوند. تکنیک‌هایی که ممکن است در طول این عمل زیبایی بینی از آنها استفاده شود به شرح زیر هستند:

  •  پیوند غضروف
  •  صاف کردن تیغه بینی
  •  تراش دادن استخوان
  •  استئوتومی (شکستن استخوان)
  •  تغییر موقعیت سوراخ‌های بینی

هنگامی که این عمل زیبایی بینی کامل شد، شکاف‌های ایجاد شده بسته می‌شوند و از آتل بر روی بینی بیمار به منظور حفاظت از آن برای چند روز اول پس از جراحی استفاده می‌گردد.  علاوه بر این معمولاً بستن بینی بیمار در این شرایط غیر ضروری است.

ریکاوری پس از عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)

دوره اولیه ریکاوری پس از عمل زیبایی بینی با ناراحتی بیمار همراه است، اما معمولاً این ناراحتی به بدی آنچه بیمار انتظار دارد نیست. در این زمان امکان کنترل درد با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک وجود داشته و ورم و کبودی ایجاد شده با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند. پس از جراحی زیبایی بینی پوشش بینی و بخیه‌های آن برای مدت تقریباً یک هفته در محلل باقی می‌ماند و در طول این مدت بیمار می‌بایست در حالتی بخوابد که سر وی در حالت عمودی قرار گیرد. علاوه بر این بیمار باید از هر چیزی که باعث وارد شدن فشار به بینی و شکاف‌هایی ایجاد شده بر روی آن می‌شود، خودداری نماید. برای مثال در این رابطه می‌توان از خم شدن به جلو، استفاده از عینک، خارج کردن هوا از بینی با فشار، لبخند زدن یا خندیدن، و مسواک زدن شدید نام برد.
پس از گذشت یک تا دو هفته بیمار می‌تواند فعالیت‌های عادی خود را شروع کرده و به محل کار خود باز گردد. علاوه بر این کبودی ایجاد شده بر روی ناحیه صورت با گذشته چند هفته از بین می‌رود، اما محو شدن ورم صورت به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. به هر حال ورم اولیه پس از این عمل زیبایی بینی عمدتاً با گذشت یک تا دو ماه از عمل جراحی رفع می‌شود، اما رفع کاملل ورم باقیمانده ممکن است به یک سال زمان نیاز داشته باشد. توجه داشته باشید رعایت تمام توصیه‌های پزشک معالج درباره اقدامات پس از عمل زیبایی بینی می‌تواند به بیمار جهتت  دستیابی به بهترین نتایج ممکن کمک موثر نماید.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی