عمل ترمیمی بینی

عمل زیبایی بینی,جراحی زیبایی بینی,بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,عمل ترمیمی بینی

عمل ترمیمی بینی

عمل زیبایی بینی,جراحی زیبایی بینی,بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,عمل ترمیمی بینی

عمل زیبایی بینی,جراحی زیبایی بینی,بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,عمل ترمیمی بینی

  • ۰
  • ۰

اگر شکستگی بینی درست و به موقع درمان نگردد چه عوارضی ممکن است رخ دهد؟


١-  کجی و پیچ خوردگی ظاهر بینی
٢- انحراف تیغه میانی بینی که ممکن است با کجی واضح ظاهر بینی همراه باشد یا نباشد
٣- سایر بدشکلی های بینی نظیر بد شکلی زینی شکل
٤- سوراخ شدگی سپتوم بینی
٥- سینوزیت راجعه و مزمن

چه زمانی میتوان اقدام به عمل زیبایی بینی اصلاحی عوارض یاد شده نمود؟

بسیاری از مکاتب توصیه به ٣ تا ٦ ماه تاخیر قبل از انجام عمل زیبایی بینی میکنند. ترمیم استخوان با گذشت ٣ تا ٦ ماه از زمان آسیب کامل می گردد و زمینه انجام عمل زیبایی بینی فراهم می آید. در زمان جراحی مذکور استخوان هایی که به شکل نامناسب ترمیم یافته اند دوباره شکسته شده و قطعات شکسته به طور مناسب کنار یکدیگر قرار میگیرند.


آیا انجام عمل زیبایی بینی زود هنگام را در موارد شکستگی بینی توصیه می فرمایید؟

برخی مطالعات انجام عمل زیبایی بینی زود هنگام در موارد شکستگی بینی را مجاز میشمارند. یعنی اینکه میتوان همزمان با جا اندازی قطعات شکسته اقدام به رینوپلاستی نمود.

سوال دیگر اینکه آیا میتوان همزمان با جراحی اصلاح ظاهر بینی (عمل زیبایی بینی) اقدام به جراحی انحراف بینی نمود؟ یا اینکه بهتر است ابتدا انحراف بینی اصلاح شده و در مرحله بعد اقدام به جراحی زیبایی نمود؟

امروزه با پیشرفت روش ها و تکنیک های عمل زیبایی بینی و نیاز به استفاده از گرافت های غضروفی در جریان جراحی رینوپلاستی توصیه به جراحی همزمان اصلاح انحراف بینی و عمل زیبایی بینی می گردد.
چرا که سپتوم بینی منبع مهم گرافت های غضروفی بینی است.

سن مناسب برای عمل زیبایی بینی چه سنی است؟

در دختران از سن 15سالگی و در پسران از سن 17 سالگی به شرط رشد کامل استخوانی. در افراد مسن نیز که بافت‌های بینی دچار سستی و افتادگی شده‌اند این عمل موجب جوان تر به نظر رسیدن و بهبود تنفس می‌شود.

از عوارض دیر رس شکستگی های بینی ابتلا به سینوزیت مزمن را نیز ذکر کردید. حال با توجه به اینکه درمان اصلی سینوزیت مزمن جراحی اندوسکوپیک سینوس هاست، آیا همزمانی جراحی آندوسکوپیک سینوس ها را با عمل زیبایی بینی توصیه می فرمایید؟

در این مورد نیز مکاتب مختلف اتفاق نظر ندارند. اما بسیاری بر این باورند که اگر گستره و شدت بیماری و گرفتاری سینوس ها به اندازه ای باشد که نیازمند دستکاری وسیع بافتی باشد، بهتر است که این دو عمل زیبایی بینی در دو مرحله و به طور جداگانه انجام پذیرند.
چرا که همزمانی این دو عمل زیبایی بینی میتواند بینی را مستعد چسبندگی های مخاطی کند.
اما اگر که گرفتاری سینوس ها محدود و جزیی باشد میتوان اقدام به عمل زیبایی بینی همزمان نمود.

سن ١٥ تا ١٧ سالگی را برای جراحی سپتورینوپلاستی مطرح فرمودید. حال اگر که کودکی مثلاً ٨ ساله دچار گرفتگی شدید بینی -از عوارض شکستگی و آسیب بینی مورد غفلت قرار گرفته شده- باشد با توجه به عوارض قلبی-ریوی که جلسه قبل فرمودید باز توصیه به صبر نمودن تا سن بلوغ میفرمایید؟

با توجه به این که انحراف و گرفتگی بینی در موارد شدید میتواند منجر به وقفه های تنفسی در زمان خواب گردد که خود با عوارض بسیاری همراه است در اینگونه موارد توصیه به عمل زیبایی بینی اصلاحی بسیار محدود و با دستکاری حداقلی می گردد تا از شدت علایم و نشانه های کودک کاسته شود. اما جراحی نهایی اصلاحی انحراف را تا زمان بلوغ و تکمیل رشد استخوانی باید به تاخیر انداخت.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی